LOADING

Type to search

90% dintre consumatori preferă ambalajele reciclabile

Ambalaj Business Trend

90% dintre consumatori preferă ambalajele reciclabile

Romulus Cristea septembrie 21, 2018
Share

Într-o lume dominată de conceptul consumatorist, un nou studiu demonstrează interesul sporit al consumatorilor pentru ambalaje durabile, ecologice sau reciclabile.

Mai multe responsabilități cerute pentru producători

Realizat în Marea Britanie, de Centrul pentru studiul materialelor, a energiei și a produselor industriale (CIEMAP), în colaborare cu Grupul de reflexie asupra problemelor de mediu „Green Alliance”, raportul intitulat „La cererea publicului: de ce vor oamenii o economie eficientă a resurselor” („By popular demand: what people want from a resource efficient economy”, în engleză) concluzionează că marea majoritate a celor chestionați sunt în favoarea utilizării eficiente a resurselor.

Astfel, 87% din cei chestionați au răspuns că este important sau foarte important ca societatea în care trăim să utilizeze mult mai eficace resursele de care dispunem. Doar 0,4% au răspuns că nu ar fi nevoie de așa ceva sau nu se gândesc la astfel de probleme. Aproape două treimi (65%) au spus că sunt frustrați de faptul că produsele nu mai au o durată de utilizare lungă; trei sferturi (75%) din oameni au declarat că instituțiile guvernamentale ar trebui să intervină pentru ca întreprinderile să producă mai ales bunuri reciclabile și care să poată fi reparate pentru a fi reutilizate; 81% s-au exprimat în sensul că majoritatea companiilor de pe piață ar trebui să fie obligate să furnizeze servicii de service pentru reparații, întreținere și de eliminare de pe piață (la expirarea duratei de folosință) a produselor fabricate de ei.

Interesant este faptul că 89% din cei chestionați au declarat că toate ambalajele ar trebui fabricate doar din materiale reciclabile.

„Oamenii cer o schimbare”

„Este mai mult decât clar că oamenii vor o schimbare”, a declarat Nick Pidgeon, profesor la Universitatea din Cardiff (Marea Britanie), coordonatorul raportului de cercetare „By popular demand: what people want from a resource efficient economy”. El a subliniat faptul că majoritatea consumatorilor au o atitudine schimbată față de anii precedenți și vor produse de mai bună calitate și mai puține deșeuri care să ajungă în mediul înconjurător.

„Am fost plăcut surprinși să constatăm că există un asemenea nivel de convergență a părerilor, a ideilor provenite de la un număr mare de persoane interogate (provenind din diverse medii și regiuni), în cadrul studiului nostru și pe care i-am întâlnit cu acest prilej cu ocazia atelierelor de lucru organizate, Este mai mult decât clar că acești oameni nu mai sunt mulțumiți și doresc cu ardoare o schimbare evidentă. Ei sunt mult mai preocupați de ceea ce am discutat decât o arată în realitate. Oamenii cer produse de o calitate mult mai bună decât ceea ce există în prezent pe piață și nu mai sunt dispuși să accepte aruncare deșeurilor în natură.

Îmbunătățirea și eficientizarea resurselor este o solicitare de bun simț pentru oameni și în favoarea mediului”, a conchis coordonatorul proiectului, profesorul Nick Pidgeon, citat de publicația specializată Graphiline.

„Eco-concepție” pentru ambalajele comercializate

În altă ordine de idei, cercetătorii și coordonatorii studiului au vrut să demonstreze că „demersurile în favoarea cererilor maselor pot avea drept consecință o mai bună proiectare, „o mai bună concepere a  bunurilor și ambalajelor”. Astfel, s-ar putea fabrica produse cu un concept mai durabil, rezultatul evident fiind reducerea cât mai mult posibil a amprentei de carbon rezultate din procedul de producție și utilizare (dacă este cazul). Procentul de doar 0,4% din totalul celor chestionați în cadrul studiului și care au afirmat că „nu se gândesc la astfel de probleme”, egate de conservarea resurselor de mediu, este mai mult decât edificator, marea majoritate exprimând contrariul și exprimându-și îngrijorarea când astfel de probleme le-au fost expuse în cadrul întâlnirilor cu cercetătorii.

În opinia cercetătorilor, „eco-concepția” sau proiectarea și fabricarea produselor respectând normativele ecologice, în cazul ambalajelor, de exemplu, ar putea reduce cu aproape 20% emisiile de carbon asociate produselor menajere de uz curent, după cum reiese dintr-un alt studiu realizat tot de britanici și intitulat „Public acceptance of resource-efficiency strategies to mitigate climate change – Nature Climate Change”.

Ambalaj reciclabil

De acord cu un preț mai mare pentru ambalajele de lux

Circa 73% din consumatorii francezi ar fi dispuși sau gata să plătească un preț mai mare pentru ambalajele de lux concepute într-o manieră durabilă. În același timp, 26% dintre francezi susțin că au existat situații în care nu au cumpărat produse de lux deoarece pentru ambalaj părea să revină o mare parte din preț (aceștia evidențiau risipa pentru ambalaje în defavoarea produsului), reiese dintr-un studiu realizat de compania de cercetare Smithers Pira, realizat la cererea producătorului indonezian de celuloză Asia Pulp and Paper (un gigant în domeniu).

„Dezvoltarea durabilă nu este doar un subiect de actualitate pentru reprezentanții industriei de ambalaje, ci și un subiect la fel de important pentru consumatori”, a explicat Adam Page, director de cercetare în cadrul Smithers Pira, citat de Graphiline.

„Ancheta noastră demonstrează faptul că consumatorii joacă un rol important când discutăm despre comportamentul consumatorului, despre durabilitate și sensibilizarea opiniei publice când vine vorba despre probleme care au legătură cu mediul. În prezent, consumatorii critică mărcile lor preferate în funcție de ambalajele utilizate și nu se mai gândesc doar la produse ca altă dată. Consumatorii au așteptări și așteaptă responsabilizări sociale și de mediu, din partea deținătorilor de mărci”, a concluzionat Adam Page, de la Smithers Pira.

Cât de importantă este durabilitatea

Mai pe scurt, rezultatele studiului comandat de Asia Pulp and Paper arată că 57% din consumatorii francezi sunt extrem de atenți la calitatea superioară a ambalajului produsului achiziționat, în timp ce 71% sunt îngrijorați când cumpără produse ale căror ambalaje nu sunt prietenoase cu mediul.

În același timp, mai mult de un sfert (26%) dintre cumpărători au admis că nu se pricep să verifice dacă o marcă de produse respectă principiile de sustenabilitate. Din acest motiv, analiștii de piață spun că mărcile ar avea mult mai mult de câștigat dacă ar explica prin inscripționarea pe ambalaje că acestea corespund unor principii de durabilitate.

În plus, studiul relevă faptul că jumătate dintre respondenții francezi, englezi și italieni consideră hârtia (în procent de 58%) și cartonul (59%) ca făcând parte din categoria ambalajelor ecologice. Plasticul și metalul nu sunt luate în considerare ca materiale durabile.

Liz Wilks, responsabilă cu dezvoltarea durabilă la divizia europeană a Asia Pulp and Paper, a explicat: „Cercetările noastre au demonstrat că problema ambalajelor și a dezvoltării durabile devine una importantă și din ce în ce mai mulți consumatori își pun întrebări legate de acestea când cumpără un produs de lux, Durabilitatea și originea produselor sunt importante”. Ea a mai adăugat faptul că în cazul produselor de lux, deținătorii mărcilor vor trebui să transmită anumite elemente cumpărătorilor.

„Produsul de bază și ambalajul au o legătură intrinsecă pentru consumator care trebuie să înțeleagă că deținătorii mărcilor sunt preocupați de conceptul de durabilitate, de conservarea mediului și că acesștia au preocupări de responsabilitate ecologică. Devine tot mai clar că producătorii din industria luxului și a ambalajelor trebuie să fie tot mai atenți cu ceea ce le comunică consumatorilor care sunt din ce în ce mai exigenți”, a conchis reprezentata de la Asia Pulp and Paper. (Romulus Cristea)

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *