LOADING

Type to search

Ambalajul digital astăzi, o lume de posibilităţi

Ambalaj Analiză

Ambalajul digital astăzi, o lume de posibilităţi

Pack Romania octombrie 11, 2018
Share

“Mulţumită ambalajelor impresionante, brandurile pot convinge clienţii să schimbe modul cum cumpără. Ar fi mai puţine branduri şi mai multă plictiseală dacă nu ar fi atenţia pe care o atrage ambalajul.” (Marcel Knobil, fondator, Superbrands)

20% este rata anuală estimată de creştere pentru tiparul digital de etichetă şi ambalaj pînă în 2014

Ambalajul în ziua de astăzi este mult mai puternic şi mai valoros decât un simplu recipient. Este o adevărată scurtătură către procesele de decizie ale cumpărătorului şi un vehicul care poartă mai departe mesajul brandului. Cererea şi creşterea ambalajelor frumoase, avansate, inteligente, prietenoase cu mediul au devenit lucruri ce fac parte din viaţa noastră de zi cu zi. Ambalajul şi-a câştigat locul meritat în experienţa de shopping.

Piaţa totală de tipar de ambalaj şi etichetă este estimată a creşte cu 20 procente anual până în anul 2024, conform unui studiu făcut public de Canon. Este o industrie care creşte şi ca volum, şi ca prezenţă. Pentru branduri şi retaileri, modul în care s-au multiplicat canalele media în ultima vreme, shoppingul online, dar şi felul în care a evoluat societatea au făcut ca prezicerea cu exactitate a comportamentul consumatorului şi captarea atenţiei acestuia au devenit mai dificile.

În vreme ce marketerii fac eforturi să se adapteze la o piaţă foarte fragmentată şi fac apel la campanii multimedia pentru a identifica clienţii şi a li se adresa, aceste tendinţe au un impact major şi în ceea ce priveşte ambalajele.

40% din toată producţia globală de print merge către ambalaj şi etichetă

225% va fi valoarea pieţei ambalajelor în 2024 faţă de cea din 2013

4,7% a fost creştearea producţiei de etichete între 2014 şi 2018

Doar creşterea pe segmentul produselor de lux a crescut cu circa 4,4 procente între 2014 şi 2018, iar eticheta a crescut un un procentaj aproape similar.

Avem o creştere. Ce facem cu ea?

Un ambalaj cu design deosebit sau inovator devine un factor diferenţiator din ce în ce mai important pentru branduri şi unul care poate avea un efect major asupra vânzărilor. Avansurile în tehnologiile digitale şi evoluţia telefoanelor mobile au transformat radical comportamentul şi aşteptările clienţilor. Ambalajele au un loc central în aceste tendinţe şi în experienţa ca şi consumator şi nu ar trebui să mire pe nimeni că acest domeniu creşte puternic.

Doar creşterea pe segmentul produselor de lux a crescut cu circa 4,4 procente între 2014 şi 2018, iar eticheta a crescut un un procentaj aproape similar. De la apariţia codurilor de bare, tehnologiile digitale au fost mereu folosite pentru a veni cu noi experienţe în retail. Creşterea Internet of Things, avansurile în mobilitate, RFID, realitatea augmentată şi biosenzorii au schimbat radical felul cum cumpărăm, dar au făcut altceva şi mai important: au transformat umilul ambalaj dintr-o simplă cutie într-un adevărat mijloc de comunicare.

În plus, ultimele tehnologii de print digital au dus producţia de ambajale într-o zonă cu opţiuni care nu existau până acum. Integrate în procesele de producţie, aceste noi tehnologii permit un print cu adevărat personalizat şi schimbări rapide şi frecvente reducând în acelaşi timp perioada de la design la producţie. Acum este foarte uşor să treci de la tiraje mici la tiraje mari şi invers, lucru ce permite tipografului să răspundă mai uşor la schimbările din piaţă şi din cererile clienţilor. Cu atâtea noi oportunităţi importante, tipografii pot veni cu valoare adăugată şi pot creşte în multe industrii, cu costuri şi riscuri minime. Pentru marketeri, proprietari de branduri şi retaileri această situaţie este un dat.

În 2050, circa 2.000.000.000 oameni vor avea peste 60 ani

Aşteptările în schimbare ale ambalajului de produs sunt rezultatul unor tendinţe care remodelează lumea în care trăim. Aceste tendinţe au implicaţii dincolo de prezenţa lor în sine şi afectează orice fel de afacere, de la multinaţionale la cele startup.

Consumatorul

Populaţia globului este în îmbătrînire, iar numărul celor care locuiesc singuri a crescut dramatic. Creşterea numărului de persoane de peste 60 ani este mai rapidă decât cea a populaţiei generale, iar această tendinţă se pare că se va menţine cel puţin în următorii 25 ani. În 2050, aproximativ două miliarde de persoane vor avea peste 60 ani. Implicaţiile pentru designul de produs şi de ambalaj sunt imense. Texte mai mari şi ambalaje mai uşor de deschis ar fi primele lucruri la care ne-am putea gândi. Nu în ultimul rând, casele cu un singur locatar deja sunt cele mai comune în Europa de Vest sau America de Nord.

Deşi momentan modelul clasic de familie cu copii predomină în pieţele emergente, şi în cazul acestora se aşteaptă modificări şi prezenţă tot mai frecventă a oamenilor care locuiesc singuri, pe măsură ce influenţele culturale se vor schimba şi se vor produce schimbări în ceea ce pricepe rata de angajare a femeilor, de exemplu. Brandurile trebuie să inoveze constant pentru a putea ţine pasul şi a ieşi în evidenţă într-un mediu din ce în ce mai competitiv. Avansurile tehnologice permit şi producătorilor şi furnizorilor să fie mai creativi ca niciodată. Unele dintre cele mai noi soluţii în tiparul digital au venit ca o combinaţie între cererea clientului şi creativitatea comerciantului.

Personalizare

Pe măsură ce clienţii şi nevoile lor se diversifică, ambalajul personalizat a devenit un mijloc perfect pentru a atrage atenţia. Personalizarea de masă este metoda de a îmbunătăţi experienţa consumatorului fără costuri sau complexitate crescute. În special pentru retailerii care distribuie produse pentru branduri globale pe pieţe diferite, acest lucru este cu atât mai valabil şi reprezintă o strategie utilă şi ieftină. Toţi retailerii ştiu, însă, că succesul unui ambalaj depinde de client. Ambalajele apreciate în Germania s-ar putea să nu fie văzute la fel în Franţa. Ambalajele verzi ar putea fi văzute drept prietenoase cu mediul sau eco în Marea Britanie, dar ar fi respinse în Egipt din motive religioase.

Acum, când tirajele pot fi chiar şi de un singur exemplar, personalizarea se poate duce până la consumatorul individual. O campanie pentru Heinz Tomato Soup a permis clienţilor să personalizeze pe Facebook ceea ce exista pe eticheta cutiei şi să o trimită cadou unui prieten. Campaniile similare din partea altor companii FMCG, precum HP Sauce sau Coca Cola, dar şi a unor branduri de lux precum American Express ne duc într-o eră a designului în care companiile mari îşi abordează clienţii cu ambalaj care să facă apel la aceştia individual. Pe măsură ce printul digital devine tot mai ieftin şi mai comun, numărul de tiraje mici va continua să crească, iar personalizarea va deveni instrumentul preferat pentru a ieşi în evidenţă şi a atrage clienţi.

Un caz grăitor

Tetra Pak France, lider pe soluţii de procesare şi ambalare, a creat o aplicaţie pentru a-şi convinge clienţii să recicleze mai mult. Acest brand de packaging a fost printre primii care au ieşit din zona B2B pentru a comunica direct cu publicul. Adresată în principal copiilor, aplicaţia mobilă explică avantajele reciclării cu ajutorul unor jocuri de realitate augmentată.

Convenience packaging

Această expresie este una care devine din ce în ce mai prezentă. Ce înseamnă ea, de fapt? Ca să punem lucrurile în context vom începe prin a spune că astăzi nu mai este de ajuns doar să satisfacem nevoile actuale ale clienţilor. Producătorul trebuie să anticipeze nevoile clientului şi să încerce pe cât posibil să vină cu ceva care nu există deja pe piaţă. Convenience packaging este soluţia ideală şi inovatoare pentru clientul mereu în mişcare şi mereu ocupat. Ambalajele pentru o singură doză au început să fie foarte populare şi utilizate la scară largă în diverse domenii, precum cel al detergenţilor, de exemplu. Printre alte exemple de convenience packaging de succes ar fi Robinsons Squash’d, ambalaj flexibil care poate turna concentrat de suc în apă din mers.

Smart packaging

Inovaţiile din ultimii 20 ani au permis ca relaţia dintre ambalaj şi client să evolueze. Exemple de metode prin care tehnologia schimbă ambalajele ne-au furnizat, printre alţii, Strongbow sau Heineken, care au lansat sticle interactive. Sticla Ignite de la Heineken a folosit microsenzori şi conexiuni wireless pentru a afla când ciocneau clienţii. Mişcările generau efecte de culoare ce puteau fi văzute cât timp sticla era folosită şi care se estompau atunci când sticla nu se mişca.

Ambalaje eco

Packagingul poate ajuta companiile să îşi facă o imagine mai prietenoasă cu mediul înconjurător. Startup-ul britanic Graze a venit cu un ambalaj din carton biodegradabil care putea fi folosit după utilizarea iniţială drept ghiveci în care să crească plante. Cercetarea şi lansarea de noi materiale şi soluţii este un trend clar în eco packaging şi este un lucru care redefineşte şi experienţa consumatorului. Peste jumătate din respondenţii unui sondaj global Nielsen au spus că decizia de cumpărare ţine cel puţin parţial şi de packaging. Aceştia se uită pe ambalaj înainte de a cumpăra pentru a vedea dacă producătorul se implică social şi ecologic.

Un studiu Smithers Pira spune că 25 procente dintre bărbaţi şi 35 procente dintre femei decid dacă aleg un produs sau nu şi în funcţie de opţiunile de reciclare ale ambajajelor.

“Există o bucurie când cumpărăm un produs, când luăm o cutie sau o sticlă, face parte din cine suntem noi. Dar mulţi marketeri şi agenţii văd în ambalaj un mod de a rezolva o problemă, nu de a crea o adicţie.” (Dennis Furniss, Vicepreşedinte pentru Design, Unilever)

Brandul şi retailul

Multe companii pendulează între a rămâne familiar şi a rămâne relevant prin schimbare. Ambalajul este agentul lor de vânzări tăcut, cel care le ajută să îşi păstreze clienţii existenţi în timp ce cuceresc alţii noi. Bineînţeles, nu trebuie să uităm funcţia originală a ambalajului, aceea de a proteja un produs de la fabrică până la magazin, cel puţin. Asta, pe lângă rolul crucial pe care îl are în procesul de branding. Este şi locul unde se poate pune informaţie despre produs, precum numărul de calorii, mod de administrare sau instrucţiuni de folosire. Mărimile, modurile de utilizare şi alte informaţii tipărite pe ambalaj ajută clientul să decidă dacă produsul este ceea ce îşi doreşte.

În esenţă, ambalajul desenează imaginea pe care consumatorul şi-o face despre modul cum un produs îi poate fi util. Cum ambalajul a devenit un lucru cu atât de multe aspecte şi cum clienţii din ziua de azi, care sunt prezenţi pe atâtea canale sunt tot mai pretenţioşi şi mai greu de mulţumit, care ar fi cele mai importante întrebări pentru retaileri şi deţinători de branduri? Odată cu proliferarea modelului SKU (store keeping unit), a ambalajului inteligent şi a sustenabilităţii, toate acestea reprezintă metode pentru ca retailerii şi proprietarii de brand să îşi poată prezenta ofertele într-o manieră nouă.

Modele în schimbare         

Packagingul permite atât retenţia clienţilor cât şi cumpărăturile impulsive. Printul digital a făcut din produsele unice sau în serie foarte mică ceva comun. În lumea rapidă de astăzi, plină de ocazii unice şi de evenimente singulare, ambalajul poate fi personalizat, tipărit şi utilizat pentru evenimente de acest fel. Acest lucru a mai produs un efect: a dat un impus companiilor mai mici. Acestora le-a fost destul de greu să concureze cu marii producători, mai ales când era vorba de ambalaje cu tiraj mic. Însă seriile scurte de tipar digital au oferit acces la ambalaj de calitate mare chiar şi celor mai mici companii, atât pentru tipograf, cât şi pentru clientul său.

Proliferarea SKU

Ce este acest SKU? Acesta reprezintă numărul total de variante de produs pe care o companie le are în ofertă. Proliferarea acestuia este un fenomen tot mai des întâlnit, asta deşi în ultima perioadă consumul nu a crescut foarte mult. Mulţi retaileri nu sunt foarte încrezători în această metodă şi ar avea şi motive: încarcă lanţul de aprovizionare cu mult prea multe produse aproape similare, impun comenzi mai mici, dar mai numeroase şi complică administrarea produselor în funcţie de durata de viaţă a acestora. În ciuda faptului că acest model devine din ce în ce mai folosit tocmai din dorinţa clientului de a avea cât mai multă personalizare, în scenariile cele mai negative, SKU riscă să creeze confuzie printre cumpărători tocmai datorită unui număr imens de produse care arată aproape la fel, dar au calităţi, utilizări sau ingrediente diferite.

Crearea de designuri multiple pentru aceeaşi comandă va pune presiune pe tot procesul de producţie, de la ambalaj la designeri şi de la vânzări la prepress sau livrări. Chiar şi procesul de aprobare a modelului poate deveni complicat şi problematic în cazul comenzilor mici. Însă de la sticle la căni, de la aluminiu la plastic, retailerii folosesc mai multe tipuri de design de ambajal astfel încât să iasă în evidenţă faţă de concurenţii lor. Tiparul digital pentru etichete, materiale ondulate sau pliabile este în creştere şi tot mai multe maşini construite sau modificate pentru tipar pe astfel de materiale la viteză mare apar pe piaţă. Companiile mari pot acum lansa prototipuri şi testa piaţa fără să mai aibă problema costurilor pentru tirajele mici. Acest lucru demonstrează creşterea cererii pentru comenzi mai mici şi viteze mai mari, cu opţiunea suplimentară de a personaliza sau localiza imaginile de pe ambalaj.

Cu ajutorul ambalajului, retailerii şi brand ownerii vor să profite mai mult de campaniile sezoniere, lucru care duce la cicluri de viaţă din ce în ce mai reduse pentru packaging. Trendul de personalizare în masă poate duce la complicaţii, diversele reglementări locale în ceea ce priveşte datele de pe etichete sunt încă un motiv pentru care SKU este tot mai folosit, iar această tendinţă nu se va schimba curând. Proliferarea controlată pentru a susţine direcţia strategică a companiei ajută factorii de decizie să evite probleme în lanţul de aprovizionare incluzând toţi responsabilii în planificare încă de la început. Tendinţele majore în packaging, la fel ca şi în alte segmente din print, împing tot mai mult acest domeniu în braţele digitalului. Avantajele standard ale digitalului, tiraje mici, personalizare se combină acum cu elemente precum microsegmentarea, creşterea SKU, viteză, prototipuri sau personalizare reală şi împreună dau un nou impuls digitalului.

Avansurile în tehnologie înseamnă tot mai multe produse noi apărând, iar inventarul devine tot mai util la o viteză mai mare ca niciodată. Acest fapt a dus la o necesitate clară de tot mai multe variante de ambalaje şi de flexibilitate mai mare la ambalare. Proliferarea SKU a dus, pe de altă parte, şi de o creştere a cererii pentru pre-press, pentru design, prototipuri şi proof. Printul digital şi sistemele digitale de producţie sunt perfecte pentru a satisface aceste nevoi, graţie capacităţilor lor în ceea ce priveşte viteza, tirajul redus în mod economic şi posibilităţilor privind datele variabile. Clienţii doresc azi mai multă variaţie, numărul de comenzi mici va creşte. Dar înainte de a investi în echipamente dedicate pentru tiraj mic, investitorii trebuie să se gândească bine la motivele care duc la această tendinţă şi la avantajele şi dezavantajele fiecărei tehnologii.

Smart packaging

Smart packaging este un element cheie în retail şi branding azi. Cum am mai discutat şi în alte articole pe această temă, acesta aduce funcţionalitate în plus ambalajului şi ar putea fi împărţit în două zone mari:

  1. Ambalajul activ, care adaugă funcţionalităţi precum controlul umidităţii
  2. Ambalajul inteligent, care indică informaţii precum statutul produsului, schimbări şi altele

Este un domeniu care creşte. Un studiu MarketsandMarkets, se aşteaptă ca piaţa ambalajului smart va atinge 39,7 USD în 2020, cu un ritm de creştere mult mai mare decât cel al cererii de ambalaj de pe piaţă.

Oportunităţile pentru tipografi

Există tendinţe atât pentru branduri cât şi pentru retail către mai multă personalizare, către ambalaje mai eco şi mai multă transparenţă. Provocarea pentru toţi producătorii de ambalaj este să se adapteze acestor schimbări şi să ofere cât mai multe opţiuni diferitelor tipuri de consumator, cu accent pe zonele persoanelor de peste 60 ani şi a celor singuri, fără schimbări importante în cheltuieli.

O cercetare de piaţă spunea că dintre motivele pentru care optează producătorii de ambalaje să treacă la digital, pentru 49% dintre ei reducerea costurilor pentru tirajele mici a fost cel principal, urmat în 37% din cazuri de viteză şi de 29% care au vorbit de reducerea numărului de utilaje. Doar 25% dintre ei au declarat că nu îi interesează tiparul digital deloc.  Producătorii de ambalaj tipărit trebuie să ofere produse cât mai variate, care să acopere toate dorinţele retailerilor, care, la rândul lor, trebuie şi ei să se reinventeze şi să răspundă la ce îşi doresc utilizatorii finali. Brandurile trebuie să ofere forme noi, materiale noi, mai multă culoare şi tiraje cât mai reduce şi rapide pentru a se deosebi de concurenţă.

Toate acestea cer tehnologii noi. Tiparul digital este răspunsul la schimbările din lanţurile de distribuiţie şi din comportamentul consumatorului. Acesta ar putea fi soluţia pentru ca brandurile să ofere valoare în plus şi să se pună la rândul lor în valoare. Oportunităţile pentru tipografi sunt imense. Smithers Pira estima că tiparul analog a crescut cu 28 procente în ultimii 10 ani, în timp ce ambalajul tipărit digital a crescut cu 375% până la o valoare în jurul a 8,5 miliarde euro estimaţi pentru 2018.

Packaging la comandă

Unul dintre cele mai importante evenimente din ultimii ani din print a fost apariţia opţiunii print on demand, care a revoluţionat publishingul, permiţând publicarea unui singur exemplar sau al unui tiraj foarte mici de carte. Deşi producţia la cerere era de mult un fapt în alte industrii, în print fenomenul a prins doar în momentul apariţiei tiparului digital, cel analog făcând această opţiune una prea scumpă. Scenariile de lucru on demand au potenţialul de a facilita reduceri de costuri uriaşe şi de a oferi produse specifice în serii limitate. Drept urmare, e de bun simţ să presupunem că în aceeaşi direcţie va merge şi tiparul de ambalaj, producătorii de astfel de soluţii nedorind să nu profite de aceleaşi opţiuni ca şi alţi colegi din print.

Primele imprimante digitale erau destinate tiparului de pagini şi nu se pretau lucrului cu ambalaje sau cu dimensiuni mai mari de A3. Însă, în ultima vreme, o serie de opţiuni pe format mare lasă acest handicap trecutului. Compania germană puzzle & play GmBH creează puzzle-uri personalizate cu ambalaje personalizate pentru mii de clienţi din sediul lor din Bavaria. Modelele alese sunt tipărite pe carton de 1,9 mm cu tehnologie modernă digitală, sunt capsate, plasate într-o pungă de plastic şi apoi într-o cutie personalizată,  care are tipărit pe ea modelul puzzleului de la interior. Imaginile se compun din 100 – 1000 elemente. Cert este că tehnologia digitală se pliază perfect pe noile tendinţe on demand, fie că vorbim de etichete sau ambalaje şi oferă noi oportunităţi de personalizare şi de marketing direcţionat. Adică managerii au la îndemână încă un instrument pentru a găsi noi clienţi.

Oportunităţi şi mai mari?

Pe scurt, răspunsul este da. Pe măsură ce tiparul digital se maturizează, apar noi şi noi opţiuni, de aplicaţii şi de domenii în care acesta vine cu soluţii de calitate.

Tiparul şi  finisarea digitală au revoluţionat deja packagingul, reducând costurile renunţând la partea de prepress necesară la echipamentele analog. Astăzi, etichetele, cartoanele şi alte obiecte se pot tipări la cerere cu pierderi minime, tirajele pot fi de 50, 20 sau chiar de un singur exemplar. Cu personalizarea în masă şi SKU încă în creştere în zona de packaging, tiparul digital poate profita de toate aceste nevoi, propunând soluţii pentru ambalajele tipărite în mai multe limbi, cu campanii de marketing direcţionate, ambalaje de sezon şi personalizate rapid, cu costuri mici, fără compromisuri la calitate. Acesta nu înseamnă doar posibilităţi de dezvoltare pentru tipografi, dar mai înseamnă şi acces la aceste lucruri şi pentru companii sau branduri mai mici, care vor putea folosi ambalaje proactive care prelungesc viaţa produselor şi aduc valoare brandului.Tipografii trebuie să îşi asume şi un rol educativ. Ei trebuie să îşi ajute clienţii explicându-le beneficiile tiparului digital când vine vorba de proofing sau producţie, la scară mai mică sau mai mare.

“Deşi adopţia digitalului este clar un trend în accelerare, în ciuda discuţiilor pe care le-a provocat, acesta încă este folosit şi vândut mult sub potenţial. Brandurile din top zece mondial au împreună vânzări de peste un sfert de trillion de dolari. Dacă măcar 10 sau 20 procente din această sumă s-ar cheltui pentru ambalajul digital, iar restul la analog, tot ar fi un potenţial al veniturilor pe care convertorii nu l-au atins încă.” (Doug Hutt, SAB Miller Global Packaging Manager)

”Ca agenţie de servicii totale specializată pe design şi fiind în plină creştere, am văzut cu ochii noştri cât de important a fost printul digital în creşterea noastră. Agilitatea noastră se bazează pe capacitatea noastră de a ne concentra toate eforturile noastre creative întru a veni cu cele mai bune produse posibil cu minim de bătăi de cap şi minim de timp.Tiparul digital facilitează producţia la timp şi costuri reduse de prototipuri frumoase fără pregătirea tiparului sau plăci. Tirajele noastre sunt şi de câte un exemplar, ceea ce ne permite să răspundem la comenzi prompt. Acest nivel de flexibilitate permite echipei noastre de creaţie să se concentreze mai bine pe nevoile clienţilor. Cred că acest trend merge în două direcţii: digitalul poate că revoluţionează packagingul, dar e la fel de adevărat că noile cerinţe în materie de ambalaj duc ele însele către creşterea cererii de digital.” (Mike Owen, VP Communications, Guild 26)

Campania Coca Cola Share a Coke a folosit personalizare pentru a-şi lansa produsele în peste 70 ţări. “Fără digital campania nu ar fi fost posibilă.Tipărirea analog a etichetelor ar fi dus la acelaşi număr de sticle, dar ar fi fost tipărite şi livrate toate odată.Tipărirea numelor brownian, secvenţial, a fost singura metodă de a duce comenzile corect la punctele de vânzare”, spunea un raport al acţiunii. Coca Cola a tipărit peste un milliard de etichete, ceea ce ar trebui să îi pună pe gânduri pe cei care dredeau că digitalul este bun numai pentru tiraje mici. Campania Share a Coke a arătat industriei ambalajelor ce se poate face, a creat interes enorm şi a determinat acceptarea etichetei digitale în firme mici şi mari.

Coca Cola a produs un miliard de etichete.

Este rolul tipografului să explice ce beneficii are tiparul digital pentru companii şi branduri. Totuşi, este bine să nu uităm că tiparul digital nu este soluţia pentru orice. Important este ce pot face brandurile cu el, cum pot utiliza opţiuni avansate de print digital pentru a-şi ajuta clienţii şi a-şi promova produsele mai bine. Un exemplu excelent este oferit de Chester Medical Solutions care a instalat prima imprimantă pe carton în Braille din Marea Britanie. Soluţia, care îi pune pe cei de la Chester Medical într-o postură de lider între producătorii de soluţii pe bază de carton pentru industria farmaceutică, permite plasarea de puncte Braille pe carton fără alte instrumente. Iată o idee de carton tipărit digital în serii mici.

Scurtă listă de beneficii a digitalului:

  • Packagingul de serii mici devine rentabil – asigură faptul că modelele diferite şi schimbările dese nu produc stocuri redundante;
  • Apar noi posibilităţi de a lucra diferit;
  • Trimite produsele în piaţă mai rapid;
  • Optimizează fluxurile de distribuţie;
  • Permite personalizare;
  • Mai puţine deşeuri – lucrul cu serii scurte, la cerere înseamnă sfârşitul seriilor mari şi a ambalajelor nefolosite. Efectele pentru bugete şi mediu sunt de înţeles de la sine.

În loc de concluzie

Există un număr de motive din spatele creşterii cererii de tipar digital. Posibilitatea de a produce tiraje mici profitabil, pe măsură ce cumpărătorii de packaging mici sau mari caută metode noi de a ajunge la client este cu siguranţă unul dintre acele motive.

Tiparul la cerere reduce deşeurile, ceea ce înseamnă că noile designuri sau schimbări nu duc la stocuri în plus. Personalizarea pentru un singur exemplar devine la fel de posibilă precum cea pe tiraje mari. Dezvoltările tehnologice în inkjet şi electrofotografie fac print tiparul digital mult mai accesibil pentru toate categoriile de companii. Mai pe scurt, această tehnologie le dă tuturor posibilitatea de a lucra în moduri noi. În ciuda tuturor avantajelor, piaţa, în mare, a fost destul de nehotărâtă să adopte digitalul la scară mare. O lipsă de informare în domeniu, plus percepţia că este un procedeu scump şi complicat au încetinit gradul de adopţie. Totuşi, multe companii au nevoie să reflecteze la faptul că nu au voie să rămână în urmă pe această piaţă fluidă.

Când trei sferturi din piaţă se uită cu interes acum la digital, renunţarea la această variantă ar putea fi un pariu pierzător. Pentru cei din zonă care sunt interesaţi să facă pasul la packagingul digital, primul lucru de făcut ar fi să vadă exact ce le oferă digitalul şi să audă ce au făcut deja cu el ceilalţi tipografi care au mers deja în această direcţie. Al doilea pas ar fi discuţia cu clienţii, pentru a vedea cum îi poate ajuta ceastă tehnologie pe ei. Dar până la acest pas, tipograful trebuie să fie foarte bine familiarizat cu domeniul. Trebuie văzut şi înţeles ce nevoi au clienţii finali – bucuria de a deschide un pachet nou, transparenţă, autenticitate, dragoste faţă de natură, dar şi mesajul pe care un brand îl vrea despre sine pe un ambalaj, înainte de a cădea de acord asupra unei decizii de cumpărare.

Tags:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *