LOADING

Type to search

Esko identifică comportamentul cumpărătorilor digitali

Ambalaj Analiză Stiri studiu

Esko identifică comportamentul cumpărătorilor digitali

pack august 3, 2018
Share

După cum se știe, ambalajul joacă un rol esențial în diferențierea produselor de pe rafturile magazinelor. Obiectivul cheie al oricărei companii de produse ambalate de larg consum este acela de a atrage atenția potențialului cumpărător asupra mărfurilor sale și, mai ales, de a-l determina să le cumpere.

Rezultatele studiului realizat în această vară de Esko împreună cu Pantone, X-Rite și AVT (www.esko.com) confirmă încă o dată informațiile adunate de-a lungul timpului de către specialiștii în marketing și vânzări, potrivit cărora un produs are mult mai multe șanse de a fi cumpărat, odată ce cumpărătorul îl atinge și simte ambalajul în mâinile sale. Se reafirmă faptul că impulsul de cumpărare este stimulat în bună măsură și de activitățile organizate de branduri în magazin, fie că sunt degustări de produs sau materiale promoționale interactive, 20% din cumpărători raportând că au încercat un produs nou doar pentru că au avut posibilitatea să îl deguste la fața locului sau le-a fost semnalizat diferit la raft.

Achizițiile online și așteptările cumpărătorilor față de ambalaj

Ceea ce aduce nou, însă, studiul intitulat ”Ambalajul și cumpărătorul digital” sunt informațiile legate de comportamentul și preferințele cumpărătorilor care fac achiziții online, în special de produse alimentare și băuturi. Astfel, 33% dintre cumpărători au recunoscut confortul ca principal motiv pentru cumpărăturile online, în timp ce 43% dintre respondenți spun că obțin un preț mai bun online.

De remarcat este faptul că 34% dintre cei cumpărătorii participanți la studiu au spus că returnează un produs cumpărat online din cauza ambalajului. Motivele ar fi că, aproape jumătate dintre aceștia se așteaptă ca produsul primit să arate precum imaginea din magazinul virtual sau că, produsele primite li s-au părut contrafăcute ori greșite datorită acelorași neconcordanțe (26%).

Experiențele online și offline trebuie să se oglindească reciproc, deoarece cumpărătorii nu se așteaptă la compromisuri din partea brandurilor, relatează Esko. Fie că achiziționează produse de pe internet sau iau un articol de pe raftul unui magazin, ambalajul și experiența ar trebui să fie aceleași.

”Datele și informațiile obținute legat de ce își doresc consumatorii stau la baza creării unor ambalaje inovatoare, cu o puternică poziționare diferențiatoare, însă știind cum aceștia vor să primească produsele este, în egală măsură, de o importanță critică”, a declarat John Elworthy, senior director branduri globale la Esko. „Fără să cunoască mijloacele prin care cumpărătorii doresc să primească produsele, comercianții și producătorii riscă să piardă oportunitățile de a-și crește veniturile”, adaugă acesta.

Cu informațiile obținute, managerii de marketing și brand, profesioniștii din domeniul ambalajelor și liderii din tehnologie pot optimiza, dezvolta și conecta mai bine ambalajele prin intermediul platformelor tehnologice, utilizându-le ca pe un factor de stimulare a inovării produselor, de îmbogăție a experiențelor oferite de branduri.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *