LOADING

Type to search

Transilvania Pack & Print sărbătoreşte 20 ani cu gândul la viitor

Ambalaj Business Interviu

Transilvania Pack & Print sărbătoreşte 20 ani cu gândul la viitor

Pack Romania noiembrie 4, 2018
Share

100% packaging, asta spun despre ce fac cei de la Transilvania Pack & Print, o companie care anul acesta sărbătoreşte o vârstă frumoasă. Membră a grupului austriac Offsetdruckerei Schwarzach, echipa sibiană ce numără nu mai puţin de 130 angajaţi în prezent, este orientată către conceptul de “packaging” de la vis până la produs finit. Lista partenerilor TPP plasează compania în topul producătorilor de ambalaje din România.

TTP astăzi

De-a lungul timpului, compania a parcurs o serie de transformări, dar cuvântul care ar caracteriza cel mai bine aceste transformări este dezvoltarea. O firmă plecată la drum cu doar 6 angajaţi a cunoscut succesul care a propulsat compania către dezvoltare și anduranță. În acest moment, Transilvania Pack & Print este structurată pe două direcţii: divizia carton duplex/triplex şi divizia carton ondulat-caşerat, fiecare divizie desfășurând activitatea de producție în locație dedicată și individuală (2 hale de producție).

Divizia de ambalaje din carton duplex/triplex: apare pe piață în anul 1998, producția fiind dedicată primului și celui mai fidel client ce activează în segmentul de brânzeturi, pentru care s-a achiziționat mașina de ambutisat, primul utilaj din istoria companiei TPP. În prezent fluxul de producție este complet și complex, având posibilitatea de a procesa și livra produse cu finisaje speciale și pentru gama de lux. Alături de finisajele menționate, tiparul offset TPP a fost, este și va fi procesul care desăvârșește cartonul de la origini până la raft.

Divizia de ambalaje din carton ondulat-caşerat: își începe activitatea în anul 2003 și are la bază viziunea managementului pentru acest segment și în același timp menținerea trendului de dezvoltare în conformitate cu cerințele pieței. Se instalează prima linie de cașerat carton micro-ondulat, ondula E și ondula B, de pe teritoriul României. Investiția realizată deschide pentru echipa TPP noi piețe de desfacere dincolo de teritoriul României.

Gabriela Cîrjan, CEO TPP

Echipa TPP 

CEO – Gabriela Cîrjan, Sales Manager – Ovidiu Mircea, CTO – Adrian Miuţă

HR Manager – Cristina Ivan

Key Account Manager – Loredana Arsene, Arthur Korent, Peter Erdei

Shift Leader – Vasile Miuţă

sunt doar o parte din echipa Transilvania Pack & Print cu care am discutat despre istoria, prezentul şi nu în ultimul rând despre viziunea lor asupra viitorului companiei, atunci când le-am vizitat fabrica să îi întrebăm cum celebrează cei 20 ani de succes.

Evident ca echipa TPP este întregită prin suportul primit de la colegii lor pe care nu îi putem nominaliza în aceste rânduri, dar fără de care succesul și dezvoltarea nu ar fi în casa TPP.

Filosofia de la baza dezvoltării

Full service packaging versus servicii complete și complexe de ambalare sunt termenii folosiți de interlocutorii noștri în cadrul discuției pe care am avut-o în timpul vizitei în unitatea de producție TPP, concepte care sunt în planul de dezvoltare și implementare al echipei TPP.

Însă şi specializarea reprezintă o cale către succes, iar cei de la TPP cu siguranţă nu sunt singurii care au reuşit astfel. Chiar într-unul dintre numerele recente ale revistei noastre aţi putut citi un material care descrie povestea de success a unor tipografi specializaţi pe carte. Însă Transilvania Pack & Print este una dintre cele mai frumoase poveşti de succes bazate pe specializare care, în cazul de faţă nu trebuie citit în sensul de nişare. Ce trebuie înţeles prin această noţiune în cazul de faţă este un lucru şi mai important. Am avut în faţă nişte adevăraţi specialişti în ceea ce fac: packaging.

Dovezile ca actuala echipa din Transilvania Pack & Print are o strategie clara pentru atingerea obiectivelor sunt măsurate prin creșterea cotei de piață din România și capabilitatea de a se menține furnizor global pentru servicii de packaging.

O pagină din frumoasa poveste de istorie TPP este dedicată partenerilor care au rămas fideli încă de la prima picătură de cerneală „căzută pe coala de carton TPP”.

În același timp, răsfoind povestea TPP regăsim amintirile celor care au avut șansa să lucreze alături și sub ghidarea fondatorului Transilvania Pack & Print, domnul Rudolf Kamla încă din 1993, parte dintre acești colegi ducând mai departe viziunea “Rudolf Kamla” în actuala echipă 2018.

Investiţii care fac diferenţa

Două ingrediente ale poveștii de succes al celor de la TPP sunt inovația și investițiile bine plasate care au asigurat un avantaj competitiv pentru această companie în fața celorlalți jucători de pe piața ambalajelor. Atunci când povestim despre investițiile grupului austriac Offsetdruckerei Schwarzach în fabrica de la Sibiu/Șura-Mică, ne aducem ușor aminte de momentele anilor 2007, 2013 în care cifre impresionante au fost investite, investiții care au fost subiectul unor articole de presă ale momentului.

Chintesența istoriei TPP o regăsim în momentul anului 2013 atunci când echipa de management stabilește noul obiectiv de orientare în piață și are loc achiziționarea liniei de tipar moderne cu suportul primit prin proiectul fondurilor europene, proiect început de Rudolf Kamla. Astfel, Transilvania Pack & Print ajunge să dețină și să utilizeze echipamentul KBA Rapida 145, plasând compania în topul preferințelor partenerilor cu volume medii și mari de producție.

Adrian Miuță, CTO TPP

Deşi se află la ceas de sărbătoare, când se bucură de ceea ce au realizat până acum, gândul cel mai important pentru gazdele noastre este viitorul. Conceptul de servicii integrate alături de valorile companiei stau la baza strategiei de viitor.

“Ştim să oferim ceea ce lipsește din piaţă, suntem diferiţi şi ştim să căutăm întotdeauna soluţii acolo unde sunt probleme. Ştim să fim acolo unde nevoia o cere. Avem suportul unei echipe bine pregătite, sinergie între producție și vânzări și nu în ultimul rând echipa din Offsetdruckerei Schwarzach, elemente care desăvârșesc parteneriatele actuale și viitoare”, spun interlocutorii noştri despre ei înşişi, adăugând, astfel, încă un ingredient pe lunga listă de argumente pentru care sunt în top.

Creatorul de performanţă

Regretatul Rudolf Kamla, fondatorul companiei, s-a remarcat în primii ani de după revoluţia din 1989 prin activitatea de jurnalist. A reuşit, printre altele, să îi ia un interviu în penitenciar lui Nicu Ceauşescu, fiul fostului dictator Nicolae Ceauşescu. Dispărut prematur dintre noi, a avut timp să facă şi performanţă în print, deschizând această afacere cu ambalaje, una de mare succes. Dar meritul său cel mai mare a fost acela de a alcătui o echipă extraordinară, aşa cum ne-au mărturisit unii dintre cei mai vechi colaboratori ai acestuia, prezenți în firmă chiar de la început: Dna. Cristina Ivan și Dl. Vasile Miuță.

(Autor: Cristian Faur)

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *