LOADING

Type to search

Provocarea momentului este de a asigura sănătatea lucrătorilor și, apoi, sănătatea afacerii

Featured Interviu

Provocarea momentului este de a asigura sănătatea lucrătorilor și, apoi, sănătatea afacerii

pack aprilie 9, 2020
Share

Criza instaurată ca urmare a epidemiei de Covid-19 a prins multe companii în plină perioadă de producție pentru campanii care urmau să înceapă în această vară. Marian Amzăr, director general al Display Total Grup, descrie care este situația companiei pe care o conduce și care sunt perspectivele viitorului apropiat.

S-au simțit schimbări în activitatea Display Total Grup ca urmare a stării de urgență decretate în urma epidemiei? Dacă da, care au fost acestea?
Desigur, resimțim și noi schimbările care afectează astăzi nu doar businessul, ci și viața fiecăruia dintre noi. Scăderea comenzilor, temerile oamenilor care lucrează astăzi în fabrică, grija de a găsi mijloacele potrivite pentru a-i proteja, incertitudine în privința zilei de mâine. Ca antreprenor sunt obișnuit să lucrez cu multe variabile, dar situația actuală are atâtea necunoscute, încât sunt nevoit să am de rezervă și planul B, C, D sau chiar mai multe. Chiar și în acest fel, este greu să pregătești businessul de azi pentru ce va fi mâine. În acest moment sunt preocupat să găsesc soluții pentru protecția angajaților, comenzi pentru producția displayurilor avem.

Sunteți printre cei care au început să livreze produse de genul vizierelor sau dispozitivelor de protecție pentru spitale și alte companii. Cum ați identificat această oportunitate? V-au fost solicitate de clienți sau ați venit în întâmpinarea lor?
Nu suntem o mare corporație, însă mereu am fost pregătit să sponsorizez, să donez, să ajut acolo unde putem. Ne-am dat seama că este nevoie de viziere. Am început prin a face un model pe care l-am trimis la Matei Balș și Spitalul Colentina. Medicii de acolo ne-au transmis observațiile lor și, pornind de la acestea, am făcut primul model. Așa am început: am donat si apoi am onorat fiecare cerere, fie aceasta de 10 sau 1000 viziere.

Provocarea acestei perioade este legată de oamenii care lucrează în fabrică. Cum să le asiguri tu, ca angajator, mijloacele de protecție, dar și cum se protejează fiecare după programul de lucru, ce asigurări poți să le dai oamenilor că mâine vom avea comenzi noi și că vom putea lucra. Sunt necunoscutele cu care noi, cei care astăzi funcționăm, trebuie să ne luptăm zilnic. Sănătatea angajaților în primul rând și abia apoi, sănătatea afacerii.

Care credeți ca va fi impactul asupra activității din acest an a Display Grup?
Cu siguranță vom avea scăderi semnificative ale cifrei de afaceri în următoarele luni. Noi rămânem pe baricade câtă vreme avem comenzi de onorat.

În cazul în care cifra de afaceri este afectată, vă orientați mai degrabă spre conservarea surselor de venit sau către reducerea costurilor?
Ne concentrăm pe conservarea surselor de venit pentru că soluția reducerii costurilor are o singură pârghie: costurile cu forța de muncă. Restul sunt cheltuieli fixe pe care încercăm să le administrăm în limitele agreate cu băncile, furnizorii de utilități etc.

Pentru anumite sectoare tipografice prețurile la materiile prime au variat nejustificat de mult în această perioadă. Ați observat acest trend și în relația cu furnizorii pe care îi aveți?
Stocurile pe care le avem ne-au asigurat materia prima și materialele esențiale pentru luna încheiată. Pentru lunile următoare ne bazăm pe furnizorii noștri, companii mari, cu reputație, că vom rămâne în limitele de costuri agreate înainte de criză. Desigur, rămâne de văzut dacă vor exista și companii care să facă un business mai puțin onest, să profite de această situație. Dar eu cred că printre furnizorii noștri, cei cu care facem business de ani buni, nu există astfel de modele.

Cum credeți că va arăta piața în care activați după această perioadă? Cum credeți că va arăta Display Grup la acel moment?
Asta este o întrebare care mă frământă și la care nu am un răspuns. Știu însă că dacă și în vremuri de criză respectam principiile unui business corect, cu grijă față de oameni, cu solidaritatea antreprenorilor care trec prin vremuri cumplite, cu înțelepciune în decizii, o vom scoate la capăt. Dar știu că asta nu se poate doar pentru noi, Display Total Grup, ci împreună cu toți cei cu care colaborăm în fiecare zi. Am auzit de curând spunându-se că am copiat unii de la alții sintagma: împreună reușim! Dar eu știu sigur că doar împreună cu angajații, clienții și furnizorii mei, cinstit și cu înțelepciune, o vom scoate la capăt.

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *